יום ראשון, 12 בפברואר 2012

דלתות הזזה

מאז ומתמיד שאפנו להחליף בכל הדירה את דלתות העץ המיושנות שהיו מותקנות בכניסה לחדרי השינה בבית. מעבר להיותן הרוסות מפגעי הזמן והשימוש, הן גם היוו בעיה עיקרית של תפוסת שטח.

החדרים בדירה שבה אנו גרים מעולם לא היו גדולים מידי ולכן דלתות העץ היו חוסמות שטח מסוים מהם, כאשר היינו פותחים אותן אל תוך חלל החדר. לפני שהחלטנו על החלפת הדלתות, תהינו אם נכון יהיה להזמין דלתות עץ חדשות בסגנון דומה.

החשש העיקרי היה כי גם הן יתפסו נפח מחלל החדר. לאחר מחשבה מעמיקה הגענו למסקנה כי הפיתרון הטוב ביותר לכך הוא הזמנת דלתות הזזה.

הזמנת דלתות הזזה

הרעיון להזמנת דלתות הזזה לחדרי השינה בבית עלה בעיקר מזיכרונות ילדות שלי, שבהן גרנו בבית הוריי, והם בנו דלתות כאלו בכניסה למטבח ולמרפסת, על מנת שיהיה נוח לפתוח ולסגור אותן  בקלות. החלטנו כי אנו מעוניינים להשאיר מקום רב יותר בחלל החדר, בלי שהדלתות הנוכחיות יתפסו יותר מקום ועל ידי התקנת דלתות הזזה, יהיה נוח וקל לפתוח אותן וכן להשתמש בניצול חכם של המרחב שנותר לאחר החלפת הדלתות הרגילות.

היתרון המשמעותי ביותר של הדלתות הוא שהן קלות, זולות ונוחות מאד להתקנה. דלתות הזזה סטנדרטיות עשויות מפלסטיק ואין צורך בעבודת שיפוץ או בהרס רב על מנת להתקין אותן. המחיר שלהן יחסית די זול בהשוואה לדלתות רגילות לחדרים.

יחד עם זאת, האיכות והמראה שלהן אינו נופל מזה של דלתות רגילות. לאחר שהזמנו דלתות, התקנתי אותן בעצמי ללא עזרת בעל מקצוע. זה היה היתרון הגדול ביותר משום שהצלחתי להתקין אותן בעצמי וכך נמנעה מאיתנו הוצאה כספית נוספת על הזמנת בעל מקצוע שיבצע את ההתקנה בעצמו.

יתרון נוסף של דלתות מפלסטיק שהתקנו היה שהן נוחות לניקוי ואינן נהרסות כתוצאה מרטיבות כמו דלתות עץ רגילות. דלתות הזזה הן קומפקטיות, ידענו שבמידה ונרצה בעתיד להחליף את הדלתות בדלתות חדשות מסוג אחר או בדלתות פנימיות שאינן מסוג דלתות הזזה, לא יהיה כל קושי בכך.
משום שהדלתות מותקנות בלי הרבה עבודה או שיפוץ כלשהו של איזור המשקוף לצורך התאמה, זו הייתה החלטה נכונה.

בשל העובדה שהתפנה חלל נוסף בתוך חדר השינה שהדלתות הרגילות תפסו לפני כן, מצאנו גם מקום חדש לדברים שלא היה ניתן לשים בחדרי השינה.

היעילות של דתות הזזה

מבחינה פסיכולוגית המראה של נפח החדר נראה בעיני הצופה הרבה יותר גדול ממה שהוא נראה לפני כן, עם הדלתות הפנימיות הרגילות שהיו בו. באמצעים פשוטים והתקנה זולה ויעילה, דלתות הזזה תרמו לעיצוב הבית ולנוחות רבה יותר בחלל חדרי השינה.